måndag 30 november 2009

Abbe skall få ett eget rum.





Mitt syrum är numera Abbes blivande rum.
Då nya bebis kommer är det hög tid att Abbe får ett eget rum för nattfridens skull tror jag.
Mitt syrum låg på övervåningen mellan Cassandra och Rasmus rum, och passar då utmärkt till att bli Abbes rum.
Mitt syrum får helt enkelt flytta någon annanstans.
Som vanligt kunde jag inte låta bli att göra något på väggarna. Tanken va att jag skall använda mig av retrodjurs tyget från panduro, och vad passade inte bättre än att ha figurerna med på väggen också. Än så länge är bara lejonet med, men fler kommer. Jag utgick från bilden på tyget när jag målade lejonet...inte det lättaste på frihand, men jag tycker att resultatet blev slående likt trots allt! :0)
Även trädet är målat på frihand.
Fortsättning följer.....

7 kommentarer:

  1. Åh, så stilig det blir! Gleder meg til å se mer:)

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt! Du kan få komma hit och måla lite till mig också! =)

    SvaraRadera
  3. GUUUUD så FIIIINT!!! DU får gärna komma och måla lite hemma i mina barns rum oxå :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Jag förstod direkt vilket tyg du menar, så visst är det likt ;)

    Har du något ställe där man kan se dina priser på kläder? Syr du något i ekologiska tyger?

    Ha en skön kväll!!

    SvaraRadera