torsdag 7 maj 2009

Jag är såååå lyckligt lottad...

...som har så underbara vänner!
Min bästa vän L ringde mig i dag och sa att jag har något att hämta hos henne! Nyfiken som jag är åkte jag på stört för att se vad det kunde vara för något!
Se här vad jag fick!!!
Min vän hade hittat detta tyg och kunde inte låta bli! Hon tänkte genast på mig och ville att jag skulle sy något till hennes barn i tyget. I utbyte får jag behålla det som blir över av tyget!!! :0)
Jag är sååå lyckligt lottad! Tack så hjärtligt!
Jag ska genast klura ut något att sy till barnen!
Tyget kommer från NIMANA FORM och är inge vidare billigt!
Jag hade själv tänkt att beställa detta tyg...när jag blivit rik! :0)

18 kommentarer:

  1. Åååh jag har också suktat efter det tyget, men som sagt - så rik är jag inte än! Ska bli spännande att se vad du hittar på.. Det är ett helt underbart tyg!!


    Har du förresten kommit på något kul att göra av Olivers byxor?

    SvaraRadera
  2. Det låter väl alldeles ypperligt :-)
    Han håller på att byta storlek till 68 nu...
    Ska bli så roligt att se när dom är klara!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart snäll vän :-)!

    SvaraRadera
  4. Verkligen! Nu måste jag bara komma på något riktigt fint att sy till hennes två gossar!

    SvaraRadera
  5. Det e helt underbart tyvärr tycker jag det e i dyraste laget men det e ursnyggt så man kanske skulle beställa en liten bit till sina egna barn ;)

    SvaraRadera
  6. Vad kul!!! Jättefint tyg, ska bli kul att se vad du syr av tyget (för det kommer du väl visa upp hoppas jag...)

    SvaraRadera
  7. Åh, ska bli spännande att se dina alster i detta tyg! :-) Det är verkligen klockrent snyggt!!!!

    SvaraRadera
  8. LillaBarn: Självklart kommer jag att visa upp vad jag syr av detta tyg :0) Det kommer förhoppningsvis bli mycket tyg över så det räcker till fler plagg framöver sen :0)

    SvaraRadera
  9. Du får jättegärna skicka en bild på väskan :)

    SvaraRadera
  10. Jag har också sett det tyget på internet. Det är så fint! Hur mycket tyg fick du? Väntar med spänning på resultatet.

    SvaraRadera
  11. Kool Inka: Jag fick hela 3 meter av de tyget :0) Så det kommer att bli över :0) Så det blir nog en del sytt i det framöver...tänkte börja ikväll med att sy lite mössor i det och lägga ut i bloggen till försäljning! Måste göra något av det snabbt! :0) Kliar i fingrarna på mig! :0) Det är väl ekologiskt med vad jag har förstått? Nån som vet?

    SvaraRadera
  12. Oj, vilken lyx! Det är såå roligt med vänner som stödjer en i det man gör! Tyget är helt underbart!

    SvaraRadera
  13. Nej det är lite det som är tanken nu till sommaren att de ska vara svala o sköna i så jag fodrar inte dem :)

    SvaraRadera
  14. wow, hade inte sett tyget förr, men förstår att du tokdiggar det. Sådana vänner är bra att ha! Ska bli spännande att se vad du syr av det...

    SvaraRadera
  15. Ja, det är bara att hålla med. Verkligen jättefint!

    SvaraRadera
  16. Åååh du syr. Vad häftigt. Beundrar er tjejer som är så flitiga med symaskinen!

    SvaraRadera
  17. Kul att du gillade det min vän, kul att ge bort något som uppskattas så.
    *kram*

    SvaraRadera
  18. Hihi :) Mmm, jag tror också jag har en helt fel bild av hur är på sybloggarna.
    Ja, man tar ju lite för givet att man skall ha barn eftersom man syr barnkläder. Tror det bara är jag och solig som inte har det. Sen tror ju också många att man är född på 70-talet eftersom man är en retro-fantast. Vet inte varför jag är så kär i retromönster, sån är jag :)

    Ber om ursäkt för förvirringen jag skapat ;) men nu är sanningen blottad :)

    //Lina

    SvaraRadera