söndag 27 mars 2011

Glad Hoppy





Har arbetat fram ett nytt plagg. En Hoppy (mitt val av namn på den).
Då min 1-åring hatar när jag trär saker över huvudet på honom så är detta den ultimata lösningen på det problemet. Och sommartid är även body ett favvoplagg här hemma, men dock så hamnar det oftast en hel sandlåda i blöjan med när de sitter på backen....det problemet också löst. Det kommer helt klart att bli en hel del såna här i garderoben här hemma. 
Denna är i storlek 80 och en första prov. Lite finjusteringar och ev. en annan knäppning skall fixas innan jag är helt 100 med den. Men i det stora hela har jag uppnått det jag ville åstadkomma.
Inspirationen till modellen kommer ifrån en bild på en 70-tals body som Siw lade upp för ett tag sedan på "vi sy tokiga" på facebook.

/ Madelene

8 kommentarer:

  1. Som sagt... Supermysig! Har du gjort bra... Båda två;)

    SvaraRadera
  2. Så söt!!! Jättefin modell, påminner om en del 70-talsbodys vi har här hemma, med dragkedja fram och korta ben och armar. De flesta i frotte. =)
    Vad tiden går snabbt och liten blivit stor!

    SvaraRadera
  3. Inspirationen kommer från en bild på en 70-tals body faktiskt. :0) Glömde skriva det.

    SvaraRadera
  4. BDen där blir ju tokmysig att ha i sommar!:)

    SvaraRadera
  5. Wow, vad smart! Dessutom superfin! Hoppas det är ok om man lånar iden? Har precis blivit moster så det kan kanske vara något för den lila tjejen till sommaren :)

    SvaraRadera
  6. Jättetuff body! Känner väl igen 70-tals stuket då jag var nykläckt mamma back then.

    Trevlig blogg, återkommer gärna.

    SvaraRadera
  7. sådan här vill jag ha du tar inte upp beställningar längre eller hur?

    SvaraRadera